Sladký  život studentský
                       
                      Lektor  vytvoří v úvodu lekce schéma našeho vzdělávacího systému. Tím získají  studenti přehled o možnostech studia. Lektor se ptá studentů, kde studovali,  jaký obor, jestli ještě studují, co, kde, jestli bydlí na koleji, jedí  v mezne. Pokud jsou to mladší studenti, tak se lektor ptá, jestli chtějí  studovat na vysoké škole v ČR, z jakého důvodu. Jaké zkušenosti mají  studenti se studiem v ČR. Studenti srovnávají možnosti v jejich zemi  s možnostmi v ČR. Jaké obory považují studenti za atraktivní, těžké,  s dobrým uplatněním v budoucnosti. Pokud studenti už pracují,  porovnávají studentský život s pracovním životem. K jakým změnám  došlo. Co je pro ně lepší – mít hodně času a málo peněz, nebo vydělávat peníze  a nemít volný čas.
   
  cv. 1 Od září vysokoškolákem
                        Lektor  se ptá, podle jakého kritéria si vybírají / vybírali studenti obor. Jaké jsou  podmínky pro přijetí ke studiu na VŠ. Lektor krátce seznámi studenty se situací  v ČR. Studenti čtou text. Řeší úkoly ze cv. 2 a odpovídají na dotazy cv.  3.
  cv. 4  Studenti hledají v textu odpovídající  ekvivalenty.
  cv. 5
                        Cvičení na procvičování gramatiky. Studenti hledají  v úvodním textu odpovídající předložky a doplňují do vět. Ve cvičení 6  doplňují předponu. Lektor upozorní studenty na rozdíl mezi předložkou a  předponou.
  cv. 7 Jak to  chodí na koleji 
                        Lektor  se ptá, jaké zkušenosti mají studenti s bydlením na koleji. Proč někteří  studenti nechtějí bydlet na koleji. Studenti srovnávají situaci v ČR se  situací v jejich rodné zemi – např. – dostupnost, služby, cena. Studenti  čtou článek a doplňují chybějící informace. Ze tří uvedených možností vybírají  správnou variantu. Pak následuje kontrola. Ve cv. 7 c) hledají studetni  v textu vhodná podstatná jména, ve cv. 7 d) vhodná přídavná jména a  vytvářejí věty.
  cv. 8
                        Studenti  popisují graf a říkají, o jaké obory měli studenti největší zájem, o jaké obory  byl nejměnší zájem. Studenti vyjadřují názor, proč to tak je.
   cv. 9
                        V tomto  cvičení jsou uvedeny důvody, které ovlivňují studenty při rozhodování. Studenti  je seřadí podle intenzity. Co je pro jejich rozhodování nejdůležitější, co  ovlivňuje jejich rozhodnutí, na jaké škole budou studovat. 
  cv. 10 
                        Lektor  nejprve vysvětlí význam pojmů. Např. co budou studenti studovat  v případě scénografie. Studenti tak  budou mít určitou představu o obsahu studia. Pak říkají, kde se můžou uvedené  obory studovat, na jaké fakultě. Lektor se ptá, jaké VŠ v ČR studenti  znají, a doplní informace.
  cv. 11 Teorie a  praxe
                        poslechové  cvičení
                        Poslech  navazuje na předchozí cvičení. Studenti doplňují tabulku a odpovídají na další  otázky.
  cv. 12 Přihláška  ke studiu
                        Lektor  nejprve vysvětlí pojmy, které se vyskytují na přihlášce, pokud je studenti  neznají. Studenti vyplňují úvodní stranu přihlášky na základě informací, které  jsou v úvodu cvičení. 
                        Můžou  si také přinést vlastní přihlášku ke studiu.
   cv. 13
                        Studenti  říkají, jaké výhody a nevýhody má ubytování na koleji a v soukromí a  doplňují tabulku. Na to navazuje poslechové cvičení.
  cv. 14 Kolej,  nebo privát?
                        Studenti  poslouchají několikrát nahrávku a řeší zadané úkoly. Následuje kontrola. Pak  studenti zahrají situaci cv. 15. Nebo si vymyslí jiné situace podle vlastních  zkušeností.
   cv. 16  Jíst, či nejíst?
                        Poslechové  cvičení
                        Studenti  nejprve říkají, zda se stravují v menze, jestli jim jídlo chutná, nebo  jestli chodí do restaurace, nebo si vaří sami. Pak poslouchají nahrávku a  doplňují tabulku. Lektor kontroluje řešení.
  cv. 17 
                        Jedná  se o cvičení, které rozšiřuje slovní zásobu. Studenti mohli slyšet různé slangové  výrazy. Říkají, jaké. Pak vysvětlují význam uvedených výrazů.
  cv. 18 
                        Mluvní  cvičení
                        Studenti  říkají, co vidí na obrázku. Případně si zvolí jeden obrázek a napíšou krátký  příběh ze studentského života.
  cv. 19
                        Ze  studentského života
                        Poslechové  cvičení
                        Studenti  poslouchají nahrávku, řeší zadané úkoly. Říkají, jestli obdobné situace už  někdy zažili, nebo jestli se jim stalo něco podobného.
                        Tady  pozor na jednu věc. Úkoly se týkají všech rozhovorů najednou. Studenti můžou  nahrávky 89-92 poslouchat několikrát.
  cv. 20 Zkouškové  období
                        Studenti  mění tvrzení tak, aby byla o nich pravdivá.
                        Např.  rozumně naplánovat termíny zkoušek – Chtěl(a) bych si naplánovat rozumně  termíny zkoušek, ale moc dobře to nejde, protože v jednom týdnu jsou  vypsány různé zkoušky a některé termíny jsou již obsazené, takže se stane, že  musím dělat dvě nebo tři zkoušky v jednom týdnu.
  cv. 21 Studenti zahrají  uvedené situace.
  cv. 22 Toto cvičení  můžou studenti řešit v malých skupinách a soutěžit mezi sebou.
  cv. 21 Četba  z tisku 
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti  diskutují o tom, jaké výhody a nevýhody má studium v ČR.